War Horse - recenzia na film

1. february 2012 at 23:37 | Radioactive Fox |  Reviews
Name: War Horse / Vojnový kôň
From: USA (2011)
Directed by: Steven Spielberg

About: Pôsobivý príbeh mladého chlapca menom Albert a jeho milovaného koňa Joeyho sa odohráva na samom začiatku prvej svetovej vojny. Joey je Albertovým otcom predaný britskej jazde a následne poslaný na front, kde začína jeho pozoruhodná púť na pozadí veľkej vojny. Napriek prekážkam, ktorým je na každom kroku nútený čeliť, Joey ovplyvňuje a mení životy všetkých, s ktorými sa na svojej púti stretne. Albert, ktorý na svojho priateľa nedokáže zabudnúť, opúšťa domov a vydáva sa na francúzske vojnové polia, aby tu svojho koňa našiel a priviedol ho späť domov. (oficiálny text distribútora)

Personal opinion: (píšem to hneď po zhliadnutí filmu, takže dojem je 100% čerstvý) Aby som pravdu povedala, tento film som si stiahla iba pretože v ňom hrá i keď vedľajšiu úlohu môj obľúbený Benedict Cumberbatch, dej ma napoprvý krát nejak extra nezaujal. Ešte pred pozretím som bola rozhodnutá napísať aké to bolo jedno obrovské klišé s happy endom - čo teda aj bolo. Ale v tomto prípade mi to absolútne nevadilo, nie že nevadilo, proste som to nevnímala, je to druh filmu, ktorý vás vtiahne do deja. Plusové body mu dávam za to, že ma rozplakal dokopy asi trikrát, a rozreval asi štyrikrát. Nádhera. Joey vás sprevádza viacerými ľudskými príbehmi a ani jeden vám nezostane ľahostajný. War Horse nie je nijaké majstrovsé dielo, ani Spielbergova vrcholná práca - ale pre tých, čo majú radi zvieratá, silné emotívne príbehy a vidia krásu aj v nevšedných ľudských príbehoch tento film odporúčam. Samozrejme tí, čo chcú vidieť drsný vojnový film, hrajú sa na drsných kritikov a vo všetkom hľadajú milión chýb, tak tí si tento film neužijú a budú vidieť iba sentimentálny odpad. Ono to asi aj je film pre citovo zameraných ľudí. Aby som to trocha zhrnula:
Vadili mi tam dokopi dve veci. Prvá - vrcholne nesympatický hlavný hrdina Albert, tváriaci sa veľmi akčne, ale nebojte, nie je tam zas tak často aby vám pokazil celý žážitok z filmu :). Druhá vec je, totálne nudný začiatok, myslím tak prvých 15 - 20 minút... Ono sa to potom rozbehne, len začiatok sa zameriava na to vykreslenie vzťahu medzi nimi a tak. Ale inak mi nič tak zásadne neprekážalo, doslova som bola unesená z tej scény, kde vyslobodzovali koňa z drôtu. No a ešte pretekanie generálov bolo milé a ostatné scény s Benedictom, to si nemôžem odpustiť (to je potom ten čo hovorí "be brave!").

final verdict - 79%

official trailer: